18 – 29 sep.

Tussen 18 september en 1 oktober was ik een weekend in de Achterhoek. Daar heb ik wat plaatjes geschoten met lekkere lijnen en licht/contrast. Bijvoorbeeld:

IMG_4566             IMG_4597

Tijdens Atelier ben ik doorgegaan met papier, maar nu minder plat. Met nauwelijks kleur. Enkele voorbeelden:

DSC00114             DSC00118

DSC00120             DSC00121

DSC00124             DSC00136

Hier is de foto echter het werkelijke beeld – er is geen sprake van een 3D werk. Een volgende stap was dan ook om mijn steeds grotere focus op wat ik door het camerascherm zie los te laten en te kijken wat ik werkelijk in 3D kan maken – ook vanuit het idee van een lichtheid, nauwelijks tastbaar, esthetische kwetsbaarheid en gewichtloosheid – om er eens wat termen tegenaan te gooien. Dit vond ik meteen lastig – de camera begrenst in feite het beeld en met de camera is makkelijk een standpunt te kiezen. Hier enkele foto’s van tot waar ik kwam. In het eerste heb ik papier en garen gebruikt, in het tweede alleen papier:

DSC00145

DSC00142

Ik ben moet ik zeggen dol op wat het licht doet met de glooiingen, vooral in het eerste beeld. Deze foto’s zijn overigens zonder extra lichtbron genomen. Bij die hierboven gebruikte ik een lamp. Tot slot een paar beelden die ik vrijdag 25 september (vanaf de Veelaan in Amsterdam) en dinsdag 29 september (vanaf de Rijn- en Schiekade in Leiden) maakte, omdat ik het licht en het contrast en de lijnen zo mooi vond:

Vanaf de Veelaan - Amsterdam (3)           Vanaf de Rijn- en Schiekade Leiden (1)

Plaats een reactie